11 Ağustos 2011 Perşembe

Nikah şekeri sorunsalı ve çözümü




Nikahın demirbaşlarından olan nikah şekeri için annem de dahil bi çok kişinin görüşü "şeker işte hepsi aynı" şeklinde. Ama benim için kesinlikle değil, öyle de olmamalı zaten. Bizden birşeyler olmalı bizi yansıtmalı. Ama hem bizi yansıtsın hem de düğün bütçesini sarsmasın derken ne yapacağımızı şaşırdık. Bir de "can" ve benim düğünden sadece 10 gün önce Türkiye'de olabilecek olmamız, ailelerin ayrı şehirlerde olması derken bu iş iyice içinden çıkılmaz bir hal almaya başladı. Evet çok güzel bloglar var bu işleri yapan yada internetten bulabileceğimiz siteler. Ve bunlar muhtemelen birkaç günde isteklerimizi hazır edeceklerdi ama istedikleri fiyatlar gerçekten bizim için çok fazla geldi.

Aslında istediğimiz zarif bir kutu, üstünde fiyonk ve isimlerin ve tarihlerin yazılı olduğu bir stickerdı. Yılmadan araştıran ben sonunda çözümü malzemeleri Çin'den Almanya'ya istetmekte buldu. Şark handakilerin de oralardan geldiğini düşünürsek en mantıklısı bu olacaktı. Bende 200 tane 5*5*5 boyutlarındaki fildişi renkli kutu ve üzerlerine bağlanacak 200 metre kurdeleyi internet üzerinden sipariş verdim.

Sonuç mu? Kutular beklediğimden kaliteki, kurdeleler ışıl ışıl. Tek hesapta olmayan sorun Almanya gümrüğüne neredeyse kutuların parası kadar vergi ödememiz. Gerçi her durumda bizim şekerlerin maliyeti çok çok düşük oldu ama şu vergiyi de vermeseydik iyiydi:))

Sticker işini de online olarak sipariş verebileceğim bir site üzerinden hallettim. Şimdi bunları giderken Türkiye'ye taşımak, açık halde olan kutumsu şeyleri kutu formuna sokmak, kurdelelemek ve stickerini yapıştırmak kalıyor.





Şeker olarak da, badem şekeri mi haribo mu derken aklımıza Rafaello koymak geldi. Bembeyaz bu çikolatalar hem çok güzel hem de tek tek paketlı olduğu için de diğer alternatiflere göre daha hijyenik.

Bakalım bitince nasıl olacak, ben de çok merak ediyorum.  

fotolar: lightinthebox.com, rafaello.com

4 yorum:

lamore del calcio dedi ki...

Rafaello süper olmuş:) Almanya'dan, sizlerden bir esinti..

haribo benim de aklıma gelmişti ama her zamanki gibi birinde gördüm ve vazgeçtim :) sonra kendi yaptığım, aynı fotoğrafçının çekeceği başka blogcanla çakıştı, yani kaderden kaçılmıyor, sanırım annen haklı" şeker işte" :)

tubitos dedi ki...

hazırlıklarda kolaylıklar. sanırım yine çok keyifli bir blog keşfettim. sevgiler :)

Taranis dedi ki...

Hayatimin vazgecilmez cikolatasi rafaello!!!
Gittigim bir dugunde nikah sekeri rafaello olsaydi herhalde saatlerce diger masalardaki nikah sekerlerini nasil kacirirdim diye dusunerek gecirirdim:)
Yapmalisin bunu...
Bi rafallo versem....?:)

kiraz tadında dedi ki...

@lamore del calcio bizden bir hava da olsun istedik kesinlikle haklısın. sanırım insanlar klasik şeylerden o kadar çok bıltı k,i yeni arayışlardayız ama ne bu yeni şeyler de birbirinin tekrarı oluyo malesef, klasikleşiyo:)))

@tubitos çok teşekkür ederim canım, hepimize kolay gelsin, güzel sözlerin ve yorumun için de teşekkür ederim:)))

@taranis eğer senin gibi başka konuklarımız da olacaksa fazlaca mı yapsak şekerleri o zaman ne dersin canım:)) ayrıca yorumun için de teşekkürler:)))